Vývojář: DreamForge Intertainment
Ze série:
Platformy: DOS, Windows

Stáhnout hru

Návod na hru

Recenze časopisu Level

Pod krkolomným jménem se skrývá velmi dobrý dungeon-RPG. Tentokrát se podíváme do světa Forgotten Realms (ano v tomto světě se odehrává parádní Icewind Dale a Baldurs Gate), kde mají velké problémy s podzemními elfy, takzvanými Drow.

Příběh hry začíná v jedné zapadlé hospodě v jedné zapadlé vesnici nedaleko místa zvaného Icewind Dale. Zde se pivo točí v litrech, zpívá se a hraje. Je k tomu dobrý důvod, naši hrdinové dokázali porazit a zabít bestii, která zužovala místní obyvatele. Veselka netrvá příliš dlouho, je přerušeno útokem temných elfů tzv. Drowů. Elfové naprosto zdevastovali vesnici a unesli místní obyvatelé. Nezbývá než obléct zbroj, vzít do ruky zbraně a splnit svou hrdinskou povinnost. První kroky vás povedou vesnicí, vaším úkolem je odrazit útok temných elfů a pomoci místní domobraně. Postupně se podíváte po krajině Icewind Dale, potkáte celou řadu nepřátel, různých ras a síly. Hlavním célem je najít cestu do podzemního města Menzoberranzan. Příběh je poměrně zajímavé, alespoň na začátku vás slušně vede a udává skvělou atmosféru, je škoda, že si takový drive neudrží po celou dobu a postupně se vytrácí ve prospěch bezmyšlenkovitého hledání artefaktů, které vám pomohou zničit prastaré zlo.

Ještě, než se vrhnete do samotného příběhu, mimochodem celý příběh je sepsaný ve velmi pěkném manuálu hry, budete si muset vytvořit dvě postavy, které Vás budou reprezentovat po celou dobu hry. Tvorba postavy vychází z pravidel Dungeon and Dragons. Základem je výběr pohlaví (muž, žena), povolání (bojovník, paladin, zloděj, mág, cleric, hraničár) a přesvědčení (zda jste dobrý, zlý, neutrální). Dále si budete muset pomocí kostky rozvrhnout vlastnosti postavy (bojovník by měl být silný, zatímco hraničár rychlý a mág magický). Následuje výběr portrétu a dobrodružství může začít. Postupem hry se k Vám můžou připojit další dva hrdinové, které potkáte cestou. A budou určitě potřeba, protože svět Forgotten Realms není žádná procházka růžovou zahradou.

Souboje jsou důležitou součástí každého RPG a ani v Menzoberranzanovi tomu není jinak. Upřímně řečeno, hra je spíše soubojová než příběhová, neřeší se v ní ani tolik hlavolamů, jak bylo v podobných hrách zvykem. Souboje probíhají v realtimu, to znamená čím rychlejší je vaše postava, tím více můžete útočit, stejná pravidla platí pro nepřátele. V případě konfrontace s nepřítelem máte na výběr přímý útok nebo magii, která je velmi jednoduchá na použití. Záčatek bude určitě trošičku těžší a zmatečný, ale ovládání je velmi rychle osvojitelné a po několika utržených ranách se dostane snadno pod ruku. Pokud dojde na boj na nic nečekejte. Stačí kliknout na svého nepřítele a hrdina udělá patřičný pohyb. Udeří mečem, zakouzlí vybranou magii (při kouzlení se čas zastaví, což dává dost času na rozhodnutí, jaké kouzlo vykouzlit a na koho je použít). Souboje klasicky dávají zkušenosti, které při dostatečném množství zvýší úroveň vašich hrdinů. Tím získáváte nové možnosti, dovednosti, kouzla, hrdinové sílí, zvyšuje se jim zdraví a podobně.

Cestou potkáte velké množství postav, které často něco prodávají, mají důležité informace nebo zadají nějaký ten úkol za zajímavé odměny. Samozřejmostí je stále se vylepšující arzenál zbraní a brnění, ale také nepřátel, kterých je ve hře skutečně dost. Jedna připomínka, vpravo nahoře stačí kliknout na ikonku a vynoří se menu, kde můžete uložit hru.

Hra se pyšní velmi hezkou audiovizuální prezentací. Ve své době hra sklízela velké pochvaly za svou grafiku, hudbu a zvuky. Již jsem říkal, že příběh je z části zajímavý, první kroky jsou velmi dobré, postupně se dostanete do světa zvaného Underdark, jež je hlavní přístupovou cestou do města Menzoberranzan, kterému vládnou temní elfové, jež jsou roztříštění do několika klanů, mezi kterými si budete vybírat své spojence a protivníky. Velmi pěkná je možnost ovlivňovat dění v tomto elfím světě vlastními rozhodnutími a konáním.

Nejedná se o lehkou hru, začátky budou těžké a postupem času se na vás valí stále obtížnější potvory, s nimiž bude nutné hrát strategickou hru, nejde jen o to útočit zbraní, ale používat správná kouzla či lektvary. Je to zkrátka pěkně vypadající hardcore RPG. Určitě stojí za vyzkoušení. Myslím si, že pravé fandy RPG žánru tahle hra opravdu zaujme. Pokud si v některé pasáži nebudete vědět rady, stáhněte si návod, který by Vám měl pomoci. Zdar a pařte.
Podobné hry